poniedziałek, 9 lutego 2015

Tagliatelle z tuńczykiem i brokułem w białym sosie

 
 
Mam słabość do makaronu Tagliatelle. Te wstążki makaronowe można podać praktycznie z każdym sosem. Zawsze ładnie się prezentują i smakują wyśmienicie. Tym razem kupiłam makaron świeży, pakowany próżniowo. Jest o niebo lepszy od suchego:) W odróżnieniu od spaghetti, które najbardziej mi smakuje z sosem pomidorowym, tagliatelle uwielbiam z białym sosem na bazie beszamelu. Z łososiem, tuńczykiem lub owocami morza. Z sezonowymi warzywami... z odrobiną sera... To moje smaki.
  • 1 op. makaronu tagliatelle (użyłam świeży, pakowany próżniowo)
  • 1 puszka tuńczyka (kawałki, w sosie własnym)
  • 1 brokuł
  • 1 ostra papryczka
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka mąki
  • 200 ml. słodkiej śmietanki
  • 250 - 300 ml. mleka
  • sok z 1/2 cytryny
  • sól, pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • drobno utarty ser (parmezan) do posypania
 
Roztapiam masło na głębokiej patelni. Dodaję mąkę. Mieszam do połączenia tłuszczu z mąką, nie dopuszczając do zrumienienia. Stopniowo wlewam ciepłe mleko i śmietankę. Sos trzeba energicznie mieszać, żeby nie powstały grudki. Gdy sos jest jednolity, chwilę go gotuję. Niezbyt długo, bo szybko gęstnieje. Doprawiam solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Dodaję tuńczyka z puszki i ugotowany, podzielony na różyczki brokuł. Do sosu wkładam ugotowany, gorący makaron. Mieszam i natychmiast podaję :) Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz