poniedziałek, 2 lutego 2015

Złote muffinki kukurydziane ze skórką pomarańczy

 
 
Zakochałam się w wypiekach z mąki kukurydzianej :) Wszystkie są idealne, smaczne, i takie... śliczne. Po serii babek i chlebków przyszła pora na muffinki... Mówię Wam, jak ich spróbujecie, nie będziecie mogli o nich zapomnieć. Przepis jest prosty. Pieczenie szybkie. A efekt gwarantowany :)
  • 2 szkl. mąki kukurydzianej (bez glutenu) ok. 230- 250g zależnie od wilgotności mąki
  • 2 duże jajka
  • 1/2 szkl. oleju
  • 1/2 szkl. brązowego cukru
  • 1 szkl. mleka
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 4 łyżki kokosa (płatki lub wiórki )
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia (bez glutenu)
  • cukier puder do posypania 
Jajka ubić z cukrem, aż powstanie puszysty krem. Potem dodawać mąkę i wlewać mleko. Cały czas mieszać. Na koniec dodać olej, skórkę otartą z pomarańczy, kokos i proszek do pieczenia. Wszystkie składniki połączyć. Masę wkładać do foremek na muffinki wyłożonych papierowymi papilotkami. Piec w 180oC przez ok 30 min. Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem. Smacznego :)
 

 

8 komentarzy:

  1. Nie piekłam jeszcze babeczek z mąki kukurydzianej, a pomysł mi się podoba, może spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam. Na pewno będą smakowały :)

      Usuń
  2. Ta skórka z pomarańczy na pewno dostarcza wspaniałego aromatu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo sympatyczny przepis, podoba mi się ale mam prośbę o podanie w gramach ilości mąki bo szklanka to może być od 180 do 250 gram - pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szklanka mąki kukurydzianej może ważyć ok.115-125g w zależności od wilgotności i stopnia rozdrobnienia ziarna. Trudno podać dokładnie wagę, więc kieruję się miarą "szklankową" bo wagę kuchenną też nie każdy mieć musi :) Za szklankę uważa się typową, tradycyjną o 250ml. pojemności. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Uściśliłam wpis. Pozdrawiam D.

      Usuń
  4. uwielbiam kukurydziane wypieki, super!

    OdpowiedzUsuń