poniedziałek, 23 lutego 2015

Zupa pieczarkowa z kaszą gryczaną

 
Już dawno utwierdziłam się w przekonaniu, że kasza gryczana i grzyby to para produktów idealnie do siebie pasujących. Po wielu wariacjach kaszy z grzybami: kotlety, omlety, zapiekanki, na sypko, sałatki... przyszła pora na połączenie w zupie. I muszę przyznać, że mariaż ten jest wielce udany! Smakowało mojemu mężowi bardzo. Tak bardzo, że były tzw. "dokładki" :) Taka zupa "robi się" szybko. A jeśli macie wywar na zupę i kaszę gryczaną ugotowaną wcześniej, to w ogóle obiad błyskawiczny. Zupa jest prosta, składa się z kilku składników. Ale składniki te mają wyraźne, charakterystyczne smaki. Połączenie według mnie świetne. Zupa bardzo smaczna i sycąca. Dla osób, które lubią dodatek mięsny może być przygotowana np. na rosole. Ja zrobiłam na bulionie warzywnym. Do zupy podałam w dzbanuszku śmietankę, żeby każdy dodał jej tyle, ile chce :) Koniecznie posypcie zupę koprem i pietruszką. Podniesie to jej smak i uatrakcyjni wygląd.
 

 
  • 2 litry bulionu warzywnego (ew. rosołu)
  • 500g. małych pieczarek
  • kasza gryczana ugotowana na sypko
  • marchew w plasterkach do dekoracji (ugotowana)
  • krążki pora do dekoracji
  • zielona pietruszka, koper
  • śmietanka
  • 1 łyżka oleju
  • 1 cebula
  • liść laurowy, ziele angielskie
Na oleju podsmażyć cebulę pokrojoną w kostkę. Pieczarki umyć i pokroić w ćwiartki. Dodać do cebuli i razem podsmażyć. Pieczarki puszczą sok, trzeba go trochę odparować. Zagotować bulion z liściem laurowym i zielem angielskim. Do bulionu włożyć podsmażone pieczarki z cebulą. Gotować ok. 20 minut. Kaszę dodać do zupy. Przed podaniem posypać zieloną pietruszką i koprem. Udekorować plasterkami marchewki i pora. Śmietankę podać w dzbanuszku, każdy wleje do zupy tyle, ile lubi. Smacznego
 

1 komentarz:

  1. Uwielbiam pieczarkową... Chociaż Ja zagęszczam ją kaszą manną...

    OdpowiedzUsuń