wtorek, 7 kwietnia 2015

Mazurek migdałowy


 
Święta już za nami, niestety... Ale ja mam jeszcze na pocieszenie kawałek mazurka, który gościł na moim świątecznym stole. Nie zdążyłam tego przepisu wstawić wcześniej, ale możecie upiec go w każdej chwili i delektować się jego smakiem. Z powodzeniem można też wykonać z tego przepisu dużo kruchych ciasteczek, odpowiednich na każdą okazję. I nie muszą to być zajączki :) Polecam
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 200g. płatków migdałowych
  • 1 szkl. cukru
  • 200g miękkiego masła
  • olejek migdałowy ( trochę)
  • szczypta soli
  • 4 żółtka gotowane, 1 żółtko surowe
  • 1 żółtko roztrzepane z wodą do posmarowania mazurka

 
Ugotowane żółtka rozetrzeć z surowym żółtkiem i olejkiem migdałowym. Mąkę połączyć z solą i pogniecionymi płatkami migdałowymi. Do mąki dodać masło i żółtka. Wyrobić ciasto. Odstawić na godzinę, żeby odpoczęło. Odłożyć trochę ciasta na wałeczek do obramowania mazurka. Ciasto rozwałkować i wyłożyć nim blaszkę. Ponakłuwać widelcem. Obramować ozdobnie ugniecionym wałeczkiem z ciasta. Mazurek posmarować rozmąconym z wodą żółtkiem. Piec przez 30 - 35 min w 180oC. Po wystudzeniu wyjąc z foremki. Polukrować, Posypać wiórkami kokosowymi. Ozdobić. Ja wycięłam foremką 3 zajączki z ciasta przeznaczonego na mazurek. Upiekłam je razem z mazurkiem na oddzielnej blaszce. Z ciasta migdałowego zamiast mazurka można upiec ciasteczka. Przepis jest uniwersalny. Smak jest rewelacyjny !

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. A jaki pyszny! Bardzo podoba mi się połączenie migdałowego ciasta i cytrynowego lukru. Całość nie za słodka, bardzo świeża i ciekawa w smaku. :)

      Usuń