poniedziałek, 1 czerwca 2015

Poniedziałkowy detoks. Zupa z sałaty i rukoli z truskawkami.


Weekendy są cudowne! Można wyspać się do woli. Pobyć z rodziną. Gdzieś pojechać. Zrobić coś, co odkładalismy w ciagu tygodnia. Zabawić się. Zjeść coś dobrego... No właśnie! Zjeść... czyli jeść dużo i niezbyt zdrowo. Bo to spotkanie ze znajomymi przy grillu... bo to jedzenie w restauracjach gdzieś po drodze... bo to u rodziny jakieś lody, ciasta, desery... W poniedziałek potrzebny jest odpoczynek od tych szaleństw :) Od dzisiaj proponuję cotygodniowy detoks poniedziałkowy.  Nie jedzmy mięsa i nabiału. Odpocznijmy od słodyczy. Podarujmy sobie potrawy z warzyw, które pomogą naszemu organizmowi w odzyskaniu równowagi. Dzisiaj pierwsza propozycja: zupa z sałaty, selera naciowego i rukoli, która oczyści z toksyn. Sałata, seler i rukola są warzywami z nutą goryczki, która doskonale spełni to zadanie. Poza tym, warzywa te niwelują skutki zjedzenia dużych ilości pokarmów tłustych i słodkich i hamują łaknienie słodyczy. To nam się przyda akurat po bogatej w słodkie produkty diecie weekendowej. Dodatek truskawek działa jak katalizator, przyśpiesza oczyszczanie. a poza tym truskawki maja dużo witamin i dodają tej lekko gorzkawej zupie delikatnosci i aromatycznej, naturalnej  słodyczy. Sałata, seler naciowy i truskawki działają moczopędnie i przyśpieszają oczyszczanie organizmu. Proponuję ugotować ok 1,5 litra tej zupy i zjeść ją 3 razy w ciagu dnia. Poza zupą zjedzmy dzisiaj dowolne warzywa i niezbyt słodkie owoce. Mogą być to jabłka ( jeszcze dostepne nasze krajowe z ubiegłego roku), truskawki, borówki lub kiwi.
Z warzyw do chrupania na surowo polecam młodą marchew, kalarepę, rzodkiewki. Pijcie wodę z sokiem cytryny, sok pomidorowy, herbatkę ziołową. 

Przepis na zupę:

  • 1,5 l. wody
  • szczypta soli kamiennej ( z mikroelementami)
  • pieprz mielony
  • duży pęczek rukoli
  • 1 główka sałaty
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 1/2 kg truskawek  
Sałatę, seler i rukolę pokroić. Włożyć do wrzącej wody. Gotować ok 15 min. Zmiksować. Doprawić solą i pieprzem. Podzielić na 3 porcje. Przed jedzeniem dodać pokrojone truskawki. Na zdrowie !

Za tydzień zapraszam po kolejny przepis :)

1 komentarz: