sobota, 30 maja 2015

Zupa koperkowa z lanymi kluskami


Delikatna zupa koperkowa to jedna z moich ulubionych :) Smakuje zwłaszcza wiosną, kiedy młodego kopru nie brakuje... U mnie na działce jest go w tym roku nawet zbyt dużo :) Ciepło i wilgotno... Nie było mnie kilka dni. Po powrocie czekała na mnie "kosmata" niespodzianka. Grządki wyglądały jak jeden, wielki, zielony dywan. Kopru zerwałam olbrzymie ilości, które trafiły do zamrażarki. Do zupy potrzebny jest jeden pęczek kopru, dobry bulion warzywny lub rosół. Z reguły do tej zupy dodaję kilka ziemniaków, jednak dzisiaj zrobiłam ją z lanymi kluskami. I naprawdę, musze przyznać, ze był to dobry pomysł.
  • 1,5 l.bulionu lub rosołu
  • marchew, pietruszka, kawałek pora ( pokrojone w kostkę)
  • pęczek kopru ( drobno posiekany)
  • liść laurowy, ziele angielskie, pieprz w ziarnach
  • sól
  • śmietana ( ewentualnie)
  • na kluseczki: 2 jajka + 2 łyzki mąki ( zmiksowane )

W bulionie ugotować warzywa z przyprawami. Na wrzącą zupę wlewać cienką strużką ciasto na kluseczki. Można kluski robić z łyżki ( nabierać ciasto łyżką i wkładać do zupy). Kluseczki gotować kilka minut. Doprawić solą i mielonym pieprzem. Na koniec dodać posiekany koper. Chwilę gotować. Wyłączyć gaz. Do  zupy podać oddzielnie śmietanę. Każdy sam zdecyduje ile jej wlać do talerza. Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz