sobota, 20 czerwca 2015

Dżem truskawkowy z kwiatami czarnego bzu i cukrem trzcinowym



Kolejną porcję słonecznych owoców zamknęłam dzisiaj w słoikach. Truskawkowy dżem ?  Tak, ale inaczej... Dzisiaj z dodatkiem delikatnych, aromatycznych kwiatów czarnego bzu. Smak jest wyborny. Wzmocniony posmakiem karmelu z przyczyny cukru trzcinowego :) Rewelacyjny, elegancki, zdrowy, pyszny! Można się zauroczyć :) Dżem tak przygotowany ma smak jakby... czarnej porzeczki. Rewelacja!

  • 2 kg. truskawek (umytych i obranych z szypułek)
  • 1/2 kg. brązowego cukru trzcinowego
  • 8 baldachów kwiatów czarnego bzu ( kwiatki oderwane od łodyżek)
Truskawki zasypać cukrem i odstawić na godzinę, żeby puściły sok. W garnku z grubym dnem gotować bez przykrycia truskawki i często mieszać drewnianą łyżką. Dżem powinien stracić część wody, przez co stanie się gęsty. Ja gotowałam około 1,5 godziny. Na koniec dodałam kwiaty bzu oderwane od gałązek. Z kwiatami gotowałam jeszcze 20 minut. Gorący dżem nałozyłam do wyparzonych słoików. Załozyłam i dokręciłam nakretki ( polecam te z tzw, guzikiem). odstawiłam do wystygnięcia. Taki dżem jest nie tylko pyszny ale przede wszystkim bardzo zdrowy.Smacznego.
W kwiatach czarnego bzu zawarte są flawonoidy, kwasy organiczne, olejek eteryczny, garbniki, saponiny, związki triterpenowe, kwasy polifenolowe (kawowy i chlorogenowy) oraz sole mineralne. Owoce i kwiaty bzu mają działanie moczopędne, napotne i oczyszczające organizm z toksyn. Kwiaty  posiadają właściwości przeciwzapalne. 



W poprzednim poście pisałam jak zrobić dżem z truskawek z dodatkiem rabarbaru. Zajrzyjcie tutaj, bo warto: http://twins-pot.blogspot.com/2015/06/dzem-truskawkowo-rabarbarowy-z-cukrem.html



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz