poniedziałek, 22 czerwca 2015

Poniedziałkowy detoks. Zupa selerowo - truskawkowa z kwiatami bzu czarnego.




Dzisiaj kolejna zupa z cyklu "Poniedziałkowy detoks". Propozycja moja opiera się na produktach łatwo dostępnych, tanich i sezonowych. Własnie dlatego korzystam dzisiaj z mocy korzenia selera i truskawek oraz kwiatów bzu czarnego, Wszystkie te produkty są źródłem witamin. Mają własciwości oczyszczające i wspomagające pracę nerek ( są moczopędne). Kwiaty bzu czarnego są uważane w medycynie ludowej za środek wspomagający odchudzanie. Więc skorzystajmy z jego mocy, dopóki jest :) Wszystkie zupy z cyklu poniedziałkowy detoks to moje autorskie przepisy i przemyślane połączenia. Wypróbowane i sprawdzone. Zaręczam, że działają jak trzeba :) Jestem zwolenniczką i propagatorką naturoterapii. Korzystam z darów natury i Wam tez polecam. Pamiętajcie o tym, żeby dzisiaj ( szczególnie dzisiaj) dużo się nawadniać. Jeść zdrowe, świeże produkty i unikać dzisiaj mięsa i nabiału. Powodzenia!


  • seler bulwa ok. 300g
  • truskawki 300 g
  • 500 ml. wody
  • szczypta soli
  • kwiaty bzu czarnego do posypania zupy
  • zielona pietruszka 
Wodę z odrobiną soli zagotować, Dodać obrany i pokrojony w kostkę seler. Gotować pod przykryciem na małym gazie około 20 min. Dodać truskawki. Razem gotować jeszce 10 minut. Zmiksować. Podawać z zielona pietruszką posypane kwiatkami bzu. Zupa jest delikatna i ma smak wyborny. Na zdrowie!

4 komentarze:

  1. bardzo fajny cykl :) podoba mi się, że używasz dostępnych produktów sezonowych.
    na pewno spróbuję samodzielnie przyrządzić taką zupkę :)

    OdpowiedzUsuń