niedziela, 25 października 2015

Jarmuż z czerwonym ryżem i kukurydzą. Sałatka na zwiększenie odporności

 

Jarmuż jest warzywem sezonowym. Właśnie jesienia możemy korzystać z wartości odżywczych tej cennej roślinny. Jarmuż jest smaczny i do tego nisko kaloryczny. Zawiera tylko 49 kcal w 100g  Zawiera 4,28g białka i 2,4 błonnika pokarmowego. Jarmuż jest skarbnicą wielu minerałów: wapń, żelazo, magnez, fosfor, siarkę, potas. miedź. mangan i selen.
Liście jarmużu to cenne źródło wielu witamin: K ( wzmacnia naczynia krwionośne i zapewnia krzepliwość), C ( zwiększa odporność). E i D ( poprawiają wygląd skóry. włosów i paznokci), kwas foliowy ( zapobiega wadom wrodzonym układu nerwowego, zapobiega nowotworom), A i karotenoidy ( poprawiają wzrok i stan skóry, neutralizują wolne rodniki)
  


Składniki 

  • 200 g. jarmużu ( zblanszowanego przez 2 minuty we wrzątku)
  • 100g czerwonego ryżu (przed ugotowaniem)
  • 200g. kukurydzy ( z puszki)
sos: 5 łyżek oliwy, 3 łyżki soku z cytryny, suszona, wędzona papryka, 1 ząbek czosnku rozgnieciony, sól, pieprz




1 komentarz:

  1. Pycha! Nie mam papryki wędzonej, więc zrobiłem z olejem orzechowym. Też pasuje. :)

    OdpowiedzUsuń