niedziela, 15 listopada 2015

Kotlety z czerwonej fasoli, szpinaku i płatków owsianych czyli duża porcja witamin, białka i błonnika



W trosce o zdrowie osoby, która nie ma zamiaru jeść mięsa, wymyślam coraz to nowe przepisy. Kotlety, które dzisiaj przygotowałam, to mój pomysł na danie z dostateczna dawką białka i witamin. Zawierają one dużo błonnika za sprawą fasoli i płatków owsianych. Jednocześnie w większości jest to cenny błonnik rozpuszczalny, Białka dostarcza fasola i jajka. Dodatek nasion sezamu uzupełnia kompleks aminokwasowy. Kotlety smakują wybornie z surówką z kapusty pekińskiej i marchewki.
Polecam mój przepis. :)

  • 1 szkl. płatków owsianych (górskich)
  • 1 puszka fasoli czerwonej ( 200g. odsączonej fasoli)
  • 50g. liści szpinaku
  • 2 jajka
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia
  • 2 szkl. wody do namoczenia płatków owsianych
  • nasiona sezamu
Płatki owsiane zalać gorąca wodą i pozostawić na 20 minut. Potem je odcisnąć z wody i przełożyć do miski. Fasolę odsączyć z zalewy, pognieść ( np. widelcem) i dodać do miski. Szpinak pokroić drobno
i dołożyć do pozostałych składników. Wbić jajka, doprawić solą i pieprzem ( uwaga- fasola z puszki Joz zawiera sól). Wyrobić wszystkie składniki. Formować płaskie kotlety, posypywać je sezamem. Smażyć na rozgrzanej patelni spryskanej olejem. Zrumienić z obu stron. Upieczone kotlety kłaść na chwilę na ręczniku papierowym. Potem przełożyć na ciepły talerz. Podawać z ulubiona surówką. U mnie była to kapusta pekińska z marchewka i jabłkiem. Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz