piątek, 13 listopada 2015

Trzy obrazy - Polskie sałatki i sosy z olejem lnianym


Dlaczego olej lniany? Bo jest z Polski :) Jest naturalny, zdrowy i smaczny. Używam go od wielu lat w mojej kuchni. Olej lniany tłoczony na zimno zawiera kwasy omega - 6 i omega-3 Powinien być spożywany na zimno, żeby nie utracił swoich wartości odżywczych i leczniczych. To mój faworyt wśród olei świata.  A teraz pokażę Wam trzy obrazy - sałatki na bazie sezonowych, łatwo dostępnych warzyw. Sos do sałatek zrobiłam z jogurtu i oleju lnianego. Dodatki do sosu, które zastosowałam, zmieniają jego smak i dostrajają go do odpowiedniej sałatki.  Zapraszam :)
Olej lniany jest dostępnyhttp://olejeswiata.pl/oleje/olej-lniany/

Obraz Pierwszy:
Sałata z wędzonym kurczakiem i suszonymi pomidorami w oleju lnianym


Jest wyjątkowa, bo składniki do niej są wspaniałe. Pomidory z własnej działki, wysuszone i zalane olejem lnianym ( zamiast oliwy) z dodatkiem czosnku, bazylii i rozmarynu. Do sałatki użyłam pierś z kurczaka wędzoną ( moze byc gotowana), sałatę rzymską ( w planie była cykoria, ale nie udało mi się jej zdobyć), pestki słonecznika, suszoną bazylię i sos z jogurtu, czosnku i oleju lnianego. Polecam tę sałatkę bo jest bardzo smaczna i zdrowa. 


składniki sałatki:
  • 2 cykorie ( ja użyłam 2 mini sałaty rzymskie)
  • kilka suszonych pomidorów (z oleju lnianego)
  • kilka ząbków czosnku ( z oleju lnianego)
  • 200 g. wędzonego kurczaka ( mięso z piersi)
  • 4 łyżki ziaren słonecznika 
  • suszona bazylia
  • szczypiorek

sos


Obraz Drugi:
Sałatka z buraków i jabłek z wędzonym łososiem i płatkami migdałowymi

Sałatka, którą bardzo lubię :) Robię ja często, zwłaszcza jesienią i zimą. Sałatka ta jest źródłem minerałów i witamin oraz zawiera  kwasy omega 3. Składniki do tej sałatki są  łatwo dostępne i niezbyt drogie ( łososia wystarczy kupić mały kawałek). Sos zrobiony na bazie jogurtu i oleju lnianego oraz chrzanu. Jest oryginalny i bardzo smaczny. Polecam wam ten przepis. Spróbujcie :)


składniki sałatki:
  • 4 buraki ( ugotowane i pokrojone w plasterki)
  • 1 duże jabłko ( obrane i pokrojone w plastry, skropione sokiem z cytryny)
  • 2 łyżki soku z cytryny do skropienia jabłka
  • 4 łyżki płatków migdałowych uprażonych na patelni
  • 1 mała cebula pokrojona w piórka
  • gałązki kopru
  • kiełki rzodkiewek ( ewentualnie)
sos:
Obraz Trzeci:
Sałatka z selera naciowego, koziego sera, śliwek i orzechów włoskich


Sałatka, która kiedyś nie schodziła z mojego stołu :) Seler naciowy po prostu uwielbiam :) Kupuję go od wczesnej jesieni do późnej wiosny. Jest wspaniały. aromatyczny, soczysty, delikatny i pełen witamin. Seler doskonale oczyszcza organizm i zapobiega infekcjom. Pasuje do wielu dań i dobrze komponuje sie z różnymi produktami. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji go spróbować, czas to zmienić :) 

składniki sałatki:
  • 4 łodygi selera naciowego
  • 3 duże śliwki
  • 50 - 80 g. orzechów włoskich
  • 150 - 200 g. sera owczego miękkiego 

sos:
Kulinarne wyprawy z Olejami Świata




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz