niedziela, 20 grudnia 2015

Piernik Marchewkowy z Delecta - prosto z serca :)


Uwielbiam piec... Nie mam chyba zdolności ( i cierpliwości) do dekorowania ciast, dlatego piekę i podaję je w prosty sposób. Posypki Delekta z nowej linii Decorada to bardzo fajna sprawa. Ułatwiły i przyspieszyły zadanie.  Efekt mnie mile zaskoczył :) Piernik udekorowałam też różami namoczonymi w lukrze. Tyle mojej twórczości, a efekt... zobaczcie sami. Życzę smacznego. Pozdrawiam D.
  • 2 szkl. mąki pszennej = 300g.
  • 1/2 szkl. cukru = 120g.
  • 2 szkl. tartej marchwi = 300g.
  • 200ml oleju
  • 4 łyżki duże miodu = 100g
  • 4 jajka
  • 1 łyżka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia Delecta
  • 1 op. cukru wanilinowego Delecta
  • 100g. orzechów włoskich
  • 100 g.rodzynek
  • lukier do dekoracji ( utrzeć 1 ubite białko +1 szkl. cukru pudru
  • ozdobne posypki Decorada - Delecta - kuleczki mix 3 czekolad i kuleczki zbożowe w belgijskiej czekoladzie
Wykonanie: Żołtka oddzielić od białek. Utrzeć żółtka z cukrem, cukrem waniliowym i miodem na puszysty kogel-mogel. Dodawać małymi porcjami mąkę (wymieszana z proszkiem do pieczenia) i olej na zmianę. Miksować. Do ciasta dodać marchew startą na tarce o drobnych oczkach oraz przyprawy korzenne i bakalie. Ubić pianę z białek z odrobina soli. Połaczyć delikatnie pianę z ciastem. Foremkę wysmarowac masłem i wysypać tartą bułką. Wyłozyć ciasto, wyrównać wierzch. Wstawić do nagrzanego do 180 oC piekarnika. Piec około 1 godzinę, Po upieczeniu ciasto wystudzić. Wyjąć z formy. Udekorowac lukrem i posypkami firmy Delekta. Nie mam zdolnosci do dekorowania ciast, dlatego piekę i podaję je w prosty sposób. Posypki to bardzo fajna sprawa, ułatwiły i przyspieszyły zadanie.  Efekt mnie mile zaskoczył :) Piernik udekorowałam różami namoczonymi w lukrze. Tyle mojej twórczości, a efekt... zobaczcie sami. Życzę smacznego. Pozdrawiam D.


Piernik z dekoracją na szczególne okazje - z lukrowanymi różami, lukrem i czekoladową posypką Delecta.

Oraz wersja szybka i prosta - tylko z dekoracją z lukru i czekoladową posypką Delecta




Wypiekamy świątecznie, kolorowo, naturalnie…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz