niedziela, 27 grudnia 2015

Urodzinowo - Świąteczne ciasto czekoladowo - migdałowe z gotowanymi pomarańczami.


Święta Bożego Narodzenia to dla mnie czas szczególny... Kilka lat temu, w świąteczny wieczór powstał blog Twins Pot... Pierwszy wpis to zaledwie kilka zdań... jedno małe zdjęcie. Wszystko było dla mnie nowe i trudne. Zachwycałam się innymi, pięknie prowadzonymi blogami... a sama walczyłam z programami, systemem i aparatem fotograficznym... I chociaż były chwile kiedy to, co moje wydawało mi się mizerne i bez wyrazu... nigdy nie przyszło mi do głowy żeby poddać się i zrezygnować. Nie mam takiego luksusu, żebym mogła cały czas poświęcić tylko tej pasji... Pracuję zawodowo. Mam działkę, na której się spełniam od wiosny do późnej jesieni. Piszę i publikuję artykuły. Z przyjemnością zajmuję się domem i uważam to za naturalne. Codziennie gotuję. Piekę chleb. Często nie mam już czasu, żeby wyjąć aparat i to wszystko uwiecznić... wstawić na bloga i pochwalić się tym... jednak Twins Pot ciągle jest ze mna i dla Was. Czy zgadniecie ile ma lat i kiedy powstał?  Dla moich czytelników przygotowałam niespodzianki :) 
Zapraszam Twins Pot na facebooku https://www.facebook.com/TwinsPot/. 

Urodzinowo - Świąteczne  ciasto mocno pomarańczowo czekoladowe:
  • 2 ugotowane i zmiksowane pomarańcze ( 300 - 400g)
  • 100 g. zmielonych migdałów ( użyłam płatki migdałowe)
  • 100 g. mąki ( użyłam jaglaną)
  • 200 g. cukru
  • 2 łyżki kakao ( wysokiej jakości)
  • 5 dużych jaj
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia ( bez glutenu)
  • 1 łyżeczka sody
  • polewa czekoladowa, posypka, plastry pomarańczy do dekoracji
Pomarańcze należy wyszorować szczoteczką pod bieżącą wodą. Włożyć do garnka, zalać wodą i gotować minimum 1 godzinę aż będą miękkie. W czasie gotowania przewracać. Owoce wystudzić i zmiksować. Białka oddzielić od żółtek. Ubić je na pianę z odrobina soli. Żółtka utrzeć z cukrem na kogel - mogel. Dodać mus pomarańczowy. Do masy dosypać mąkę, kakao, proszek do pieczenia i sodę oraz zmielone migdały. Wszystko wymieszać. Na koniec połączyć z ubitą pianą z białek i delikatnie wymieszać. Ciasto wyłożyć do wysmarowanej masłem i wysypanej tarta bułka formy o średnicy 20-22 cm. Piec 1 godzinę w temperaturze 180oC. Sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest suche w środku. Upieczone, wystudzone ciasto oblać polewa czekoladowa i udekorować. Smacznego 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz