piątek, 1 stycznia 2016

Jak zrobić zdrowszą wersję orzeszków solonych? Pikantne orzeszki z ziaren cieciorki



Dlaczego warto jeść cieciorkę? Cieciorka, czyli ciecierzyca jest bardzo wartościową rośliną strączkową. Jest delikatna w smaku i ma orzechową nutę. Można ją przygotować na wiele sposobów. Może też zastąpić kupowane orzeszki solone, które nie są zdrowe.

Cieciorka zawiera w 100g :
wartość energetyczna 354 kcal
tłuszcz 5,4 kcal
węglowodany 49,8 g. w tym cukry proste 2,6 g.
błonnik 10,7 g. 
białko 21,3 g.

Więcej o tych wspaniałych nasionach przeczytajcie w moim wcześniejszym poście :
http://twins-pot.blogspot.com/2014/03/cieciorka-czyli-z-czym-to-sie-je.html


Moja ulubiona przekąska zamiast mocno solonych orzeszków. Wystarczy ugotować nasiona cieciorki, ostudzić i doprawić w dowolny sposób: papryką, kurkumą. Można też delikatnie posolić, skropić olejem i posypać ziołami. Zapiec w piekarniku. Będa chrupiące i aromatyczne.

2 komentarze:

  1. Bardzo smakowite przekąski. Z przyprawami jeszcze nie próbowałem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczna, lubie ciecierzycę!

    OdpowiedzUsuń