niedziela, 24 stycznia 2016

Zdrowe i smaczne bezglutenowe placki z kaszy gryczanej i kukurydzy. I... jak ten czas szybko leci...



Wcale nie zauważyłam że ten czas tak szybko mija... Z radością powitałam Nowy Rok i wkręciłam się od pierwszego dnia w nowe sprawy, które mnie pochłonęły. Tak bardzo, że nie znalazłam czasu na blogowanie... Codzienne rutynowe czynności i dużo nowych... zajmują mnie i wypelniają czas od rana do wieczora. Przekonałam się jak to "doba staje się za  krótka", żeby wykonać jeszcze wiecej, żeby ze wszystkim zdążyć na czas... Na szafce w sypialni rośnie sterta książek do przeczytania. Zgromadziło się też dużo czasopism do przejrzenia, pliki ze zdjęciami do archiwizacji... Czas było już rozebrać choinkę i odnieść wszystko do piwnicy na rok... W mojej kuchni nadal jest "potrzeba" gotowania dań bezmięsnych dla M. Czasami mnie to denerwuje, bo gotuję dwa obiady naraz. Ale coraz częściej jemy wszyscy to samo , bo inwencja kulinarna jest nieograniczona... Tak więc coraz mniej używam mięsa przy przygotowywaniu posiłków, Co myślę, wyjdzie nam wszystkim na zdrowie. Dzisiaj podaję Wam przepis na pyszne placki z kaszy kukurydzianej ( która została mi z wczorajszego obiadu) i kukurydzy. Proste, szybkie, sycące i zdrowe danie obiadowe. Ja przygotowałam  sos pomidorowy z gęstego przecieru pomidorowego ( moje własne letnie pomidory). Możecie go zrobić z kupionych pomidorów z puszki. Zmiksować je z ziołami i doprawić według uznania.

  • 100g. kaszy gryczanej naturalnej
  • 1 puszka kukurydzy
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • sos pomidorowy ( puszka 300g. pomidorów)
  • zioła prowansalskie lub bazylia
  • sól, pierz do smaku
  • olej kokosowy ( jeśli nie masz to użyj rzepakowy) do smażenia
Kaszę ugotować i wystudzić. Kukurydzę odsączyć z zalewy. Dodać do kaszy. Wbić jajka i dodać mąkę kukurydzianą. Doprawić sola i pieprzem. Wymieszać. Na patelni rozgrzać olej. Kłaść łyżką porcje ciasta i smażyć do zrumienienia jak zwykłe placki ( np. ziemniaczane). Przewracać je łopatką, żeby się nie pokruszyły. Usmażone placki odkładać na ręcznik papierowy, żeby pozbyć się tłuszczu. Potem przekładać na ogrzany talerz. Podawac z sosem pomidorowym i surówknami. Smacznego.


Dlaczego do smażenia użyłam oleju kokosowego?
  1. Bo jest neutralny ( nie ma smaku i zapachu) i nie wpływa na zmianę smaku potrawy. 
  2. Bo ma wysoka temperaturę dymienia, czyli idealnie sie na nim smaży.
  3. Bo jest wspaniałym tłuszczem roślinnym
  4. Bo ma dobry skład -jednonienasycone kwasy tłuszczowe – kwas oleinowy (Omega-9) i  wielonienasycone kwasy tłuszczowe – kwas linolowy (Omega-6)
  5. Bo ma własciwosci lecznicze
  6. Bo sprzyja odchudzaniu - nie odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej 
  7. Bo jest obecnie łatwo dostepny i w miarę tani
  8. Bo można go używać także na skórę jako kosmetyk
  9. Bo go lubię i Wam polecam :)

2 komentarze:

  1. Mmm, pierwszy raz jadłem kotlety gryczane z kukurydzą. Są pyszne. Będę do nich wracać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie to samo .Może nawet więcej ,bo razy 3( inaczej).Kotleciki warte zrobienia .Pysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń