niedziela, 21 lutego 2016

Jak zimą ugotować botwinkę... Botwinka szpinakowa z burakiem



No i dostałam zadanie! Rodzina ma ochotę na... zupę z botwinki :) Takiej młodej, świeżej... Tęsknimy już za wiosną... Daje się to odczuć też w kuchni. Brakuje nowych smaków, zapachów, kolorów. Pragniemy czegoś lżejszego, nowego. W dalszym ciągu są to dania ciepłe. Gotuję dużo zup warzywnych wykorzystując zapasy z zamrażarki. Ale... botwinki już w szufladach nie miałam:(
Ugotowałam rosół z dużą ilością warzyw korzeniowych. Dodałam gotowany, tarty burak i kilka garści pokrojonego szpinaku. Wlałam sok z połowy cytryny, zeby zupa zachowała intensywny kolor. Amarantowa zupa z odrobiną śmietany i kromką bagietki... Smakowała całkiem wiosennie. Taka botwinka szpinakowo buraczkowa. Polecam :)


  • 1 litr rosołu
  • gotowana włoszczyzna (warzywa pokrojone w kostkę)
  • gotowany grubo tarty burak
  • 200g. szpinaku
  • sól, pieprz
  • sok z 1/2 cytryny
  • słodka śmietanka 
  • bagietka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz