sobota, 2 kwietnia 2016

Moja Wiosna! Ciasto z gotowanej marchewki i mąki owsianej. Mój pomysł na zdrowy smakołyk bez cukru.


Dzień pełen słońca. Dzień ciepły. Dzień pachnący wiosną... Po nocy z temperaturą poniżej zera i szronem na dachach samochodów... Żonkile rosnące w doniczkach, rano rozpostarły swoje żółte płatki i pozwoliły słońcu całować swoje wnętrze. Nie wiadomo skąd pojawiły się pierwsze owady... Biedronka usiadła mi na dłoni :) Biegam po mieszkaniu z bukietem tulipanów i nie mogę się zdecydować, gdzie go postawić... Podlewam kwiaty w doniczkach  i skrzynkach na balkonie... Pozwalam kotom leżeć na trawie i podgryzać krokusy :) Futrzaki chłoną słońce jak gąbki a ich źrenice są jak czarne kreseczki w żółtych i zielonych landrynkach oczu. Wiosna jest cudowna!!!
Upiekłam wiosenne ciasto - delikatne, zdrowe  i smaczne. Polecam małą babkę i kilka muffinek ( do zabrania na wiosenny spacer) Ale z tego przepisu można upiec same muffinki lub jedną większą babkę. Według uznania.

Dostałam prośby o przepisy na ciasta z marchewką. Pomyślałam, że takiego przepisu jeszcze nie było. Wymyśliłam. Upiekłam. Udało się i jest warte polecenia. 
  • 300 g. ugotowanej marchwi
  • 4 małe jajka
  • 200g. mąki owsianej
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • 6 łyżek miodu
  • 6 łyżek oleju
  • ksylitol do posypania
Marchew obrać, umyć i pokroić na mniejsze kawałki. Ugotować na parze lub w małej ilości wody. Odcedzić, wystudzić i zmiksować. W czasie miksowania dodawać olej, miód i jajka. Potem wsypać mąkę i proszek do pieczenia. Dokładnie wymieszać. Ciasto przełożyć do wysmarowanej foremki. Piec w temp. 180oC przez 50 minut ( sprawdzić patyczkiem czy jest gotowe). ewentualnie można piec 10 minut dłużej, to zależy od piekarnika. Babkę wyjąć z foremki i wystudzić. Można ciasto posypać ksylitolem lub udekorować w dowolny sposób. Zamiast babki można upiec 12 muffinek. Wtedy czas pieczenia powinien być krótszy - około 40 minut, 
Smacznej i Zdrowej Wiosny życzę. Dorota




2 komentarze:

  1. Ile to jest 300 g ugotowane marchwi? Ile marchewek lub szklanek? Tak mniej więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1 szklanka :) Ciasto przyjmie do 1,5 szklanki marchwi. Powyżej tej ilosci będzie zbyt ciężkie :)

      Usuń