czwartek, 23 czerwca 2016

Ciasto Fit bez cukru. Owsiane ciasto z truskawkami, skórką cytrynową i miętą. Prosty przepis "szklankowy"



Miałam urlop i nie pisałam w tym czasie na blogu. Ale mogliście obserwować mnie na FB:) Dzisiaj mój powrót do rzeczywistości...  Zakrzątnęłam się w kuchni, żeby zrobić typowo polski obiad - schabowe i mizerię z ogórków :) Przez tydzień jadłam dania przygotowywane przez bałkańskich kucharzy... Wszystko było rewelacyjne!!! Jednak jest coś, czego oni nie umieją przyrządzić tak jak my, Polacy :) Typowy schabowy najlepszy jest w naszej kuchni i najlepiej smakuje w domu!  Po obiedzie ciasto własnego wypieku i pomysłu. Mąka owsiana zamiast zwykłej. Ksylitol zamiast cukru. I garść truskawek z działki - małych ale cudownie słodkich. Do tego kilka listków mięty i skórka z cytryny. Ciasto to jest w klimacie Fit, ponieważ u mnie już najwyższa pora na ograniczenie wakacyjnych łakoci! Uważam powrót z urlopu za... otwarty. Zapraszam na kawałek zdrowego i smacznego ciasta :)



  • 5 jaj
  • 1/2 szkl. ksylitolu ( mielony - puder)
  • 1/3 szkl. oleju rzepakowego ( można użyć 100 g. roztopionego masła)
  • 2 szkl. mąki owsianej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300g. małych truskawek
  • skórka otarta z cytryny
  • listki mięty
  • ksylitol do posypania ciasta
Jajka ubić z ksylitolem aż będą puszyste. Dodać mąkę owsianą i proszek do pieczenia oraz wlać olej. Delikatnie wymieszać. Ciasto wlać do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej okruszkami formy. Na wierzchu ciasta ułożyć pokrojone liscie mięty i truskawki. Posypać skórką cytrynową. Piec około 45 minut w temp. 180oC. Po wystudzeniu posypać ksylitolem. Smacznego







1 komentarz: