niedziela, 17 lipca 2016

Jak zamrozić bób ? Bób mrożony na zimę.


Lato w pełni... Dni mijają szybko a  na działce wszystko rosnie i czeka na swoją kolej do zbioru. Nie jesteśmy w stanie zjeść wszystkiego, więc trzeba to zagospodarować. Zima jest długa - mawiała moja Babcia, całe lato i jesienią robiła przetwory. U Babci nic sie nigdy nie zmarnowało. Najsłabsze nawet jabłuszko czy śliwka kończyły w kompocie :) Tak więc jestem nauczona. Żeby szanować to co natura nam dała i co wyrosło dzieki naszemu staraniu i pracy naszych rąk. Więc tak od późnej wiosny do późnej jesieni staram się zebrać i przetworzyć te zdrowe dary z mojej działki. Po wiosennej akcji ze szpinakiem a potem koprem przyszła pora na truskawki, maliny i borówki ( te akurat nędznie się sprawiły w tym roku). Groszek zielony już w zamrażarce. Teraz dojrzewa fasolka szparagowa. A dzisiaj "pokonałam" ostatni zagonek bobu :)  Bób uwielbiamy całą rodziną. Każdy pewnie ma swój ulubiony przepis na bób. Z masłem i pietruszką. Z boczkiem wędzonym? A u mnie w tym roku nawet tarty z bobem były pyszne. O wartościach odżywczych bobu i przepis na tarty z bobem jest tutaj KLIK. A bób w tym roku obrodził. Jest go jednak na tyle dużo, że nie udało się go zjeść na bieżąco... Postanowiłam trochę zamrozić na szczególne okazje. Jest to proste zadanie. Wystarczy nasiona bobu wrzucić do wrzątku na 1-2 minuty. Wyjąc na sitko i ostudzić. Mozna przelać na sicie zimną wodą. Wystudzony bób zapakować do szczelnych pojemników lub torebek foliowych. Włożyć do zamrażarki i gotowe. Mrożone nasiona wystarczy wrzucić go gotującej się, osolonej wody na kilka minut. Bób podawać z ulubionymi dodatkami. Smakuje jak świeży. Polecam!



2 komentarze:

  1. U mnie mrozi się bób bez obgotowywania. I podobnie jak Twoja babcia a teraz Ty robię wiele przetworów, dużo owoców mrożę. A później mroźną zimą znajomi się dziwią, skąd wzięłam porzeczki czy śliwki do ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mrożonki to prosty sposób... Skarbnica witamin zimą. Wyjmujesz z zamrażarki i masz jak świeży.

    OdpowiedzUsuń