poniedziałek, 24 października 2016

Indycze skrzydełka na rumiano z marchewką, porem i owocami czarnego bzu


Odkładałam ten wpis, bo zawsze coś innego się działo w mojej kuchni. Ale dzisiaj przyszła pora na indycze skrzydełka... Na zdjęciu wyglądają jak wypasione podudzia z kurczaka. Tymczasem to górne części skrzydełek. Odcięłam ze skrzydełek lotki i te części, które zawierają 2 kości i przeznaczyłam je na wywar. Kształtne górne części skrzydełek umyłam i osuszyłam. Doprawiłam solą i pieprzem.  Na patelni rozgrzałam olej. Obsmażyłam na rumiano mięso i przełożyłam je do rondla. Dodałam marchew pokrojoną w kostkę i por pokrojony w krążki. Dołożyłam liść laurowy, ziele angielskie i kilka ziarenek pieprzu. Podlałam bulionem. Dusiłam pod przykrywką na małym gazie około 30 minut. W tym czasie należy kontrolować ilość wody w rondlu. W razie potrzeby należy trochę dolać. Gdy mięso było miękkie ( sprawdziłam widelcem) dodałam do rondla owoce bzu czarnego oraz masło. Przed podaniem posypałam danie świeżymi listkami cząbru. Smacznego 



  • 3-4 górne części skrzydełek indyka
  • 300 g. marchwi
  • 1 por ( część biała)
  • 1 łyżka oleju do smażenia
  • 1 łyżka masła
  • 2 łyżki owoców bzu czarnego
  • 300ml. bulionu lub wody
  • sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie
  • świeże gałązki cząbru ( może być rozmaryn, tymianek...)

1 komentarz:

  1. Fajny przepis na pożywne danie dla rodziny. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń