wtorek, 25 października 2016

Kuchnia Egiptu - Jak zrobić Machszi. Przepis na warzywa faszerowane ryżem.



Po wielu latach odnalazłam koleżankę z ławy szkolnej daleko... na drugim krańcu świata. Teraz całkiem inaczej funkcjonuje mój rozkład dnia. Po pracy biegne do domu i szybko "ogarniam" moje gospodarstwo. Zakupy, kucharzenie, sprzatanie, koty... to co zwykle, tylko w przyspieszonym tempie bo... wieczorem zasiadam przed komputerem żeby "pogadać" trochę z nią :) Ja - pytania. Ona - odpowiedzi. Dla mnie to dziwne i nowe. Dla niej już codzienność. Tyle łaczących nas wspomnień i wspólnych zainteresowań. Tyle dzielących nas kilometrów i przeżyć. Jej ciepłe słowa. Dojrzałe wartości i spełniajace się marzenia... Jej dobroć można spróbować zmierzyć kubeczkami wody wystawianej na balkonie dla ptaków w upalne dni. Miseczkami z karmą dla bezpańskich kotów i psów. Opowiada mi ile jest biedy i smutku w miejscach ponoć najpiękniejszych na tej ziemi. Ona nie złości się, że jej ogródek kwiatowy na balkonie, został doszczętnie zdziobany przez spragnione zielonych listków ptaki. Specjalnie dla mnie przygotowuje przepis na Machszi - ulubioną potrawe jej męża. Chociaż skomentowała moje blogowe szalenstwa "Ty to masz zdrowie do tego gotowania..." :)

Zapraszam więc do kuchni Joli: 


Pokroić pietruszkę, koperek i kolendrę.


Zmiksować dojrzałe pomidory. Cebulę zetrzec na tarce o dużych oczkach.



Na dnie garnka umieścić pokrojone warzywa (cebula, marchew, pomidory, papryka, pietruszka)


Ryż (suchy, nie moczony i nie gotowany) połączyć z posiekaną zieleniną, Można dodać trochę przecieru pomidorowego. Posolić, doprawić pieprzem, dodać kilka łyżek oliwy. Wymieszać.

Paprykę, cukinie i białe bakłażany wydrążyć.


Warzywa faszerować ryżem. 


Faszerowane warzywa ułożyć w garnku na pokrojonych warzywach. Zalać przecierem pomidorowym i bulionem tyle,żeby przykryły warzywa na dnie, Gotować na małym gazie i pilnować, żeby bulion sie nie wygotował całkiem, bo potrawa sie przypali. Ewentualnie dolewać troche bulionu. Warzywa maja sie gotować na parze aż będą miękkie a ryż będzie ugotowany ale nie rozgotowany :) Ziarenka maja być wyczuwalne.
Danie to można podawać jako samodzielne lub jako dodatek do mięsa. Jolka serwuje machszi do grillowanego kurczaka. Jej mąż uwielbia to danie. 

Wszystkie zdjęcia w tym poście są autorstwa Joli. Moja Droga, dziękuję Ci za ten przepis :)








1 komentarz: