poniedziałek, 3 października 2016

Pierogi drożdżowe pieczone z farszem z kapusty i kaszy gryczanej


Nadeszła jesień, a z nia mniej ciepła i słońca. Chłodne wieczory i poranki. Krótkie popołudnia. Mniej czasu spędzam na działce... Warzywa już zostały zebrane. Tylko ostatnie pomidory w szklarni czekają na słaby rumieniec. Posadziłam już cebule kwiatów, które zakwitną wiosną. Więcej czasu spędzam teraz w domu, obłożona książkami ( które czekały na mnie od maja) i kotami obok na kanapie. Coraz częściej mam ochotę na sycące, treściwe jedzenie i gorące napoje... Mam teraz czas, żeby piec chleb. Czekając nieśpiesznie, aż wyrośnie w kuchni, pod ściereczką. W tym czasie zawieszam moje ulubione "jesienne" firanki w kuchni. Rozkładam na parapecie małe dynie. Cieszy mnie każdy symbol jesieni...


Farsz na pierogi przygotowałam wcześniej. Przepis TUTAJ- jak zrobić farsz na pierogi
lub TUTAJ http://twins-pot.blogspot.com/2014/08/pierogi-drozdzowe-z-kapusta-kiszona-i.html

Przepis na ciasto drożdżowe do pierogów jest prosty, zachęcam do wykonania.
  • 500g. mąki pszennej typ 500
  • 300ml. ciepłej wody
  • 1 op. drożdży instant
  • 1 duże jajko
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 4 łyżki oleju 
  • 1 żółtko do posmarowania pierogów
  • nasiona czarnuszki do posypania
  • mąka do podsypania przy formowaniu pierogów
Do mąki dodać drożdże, cukier i sól. Wymieszać wszystkie sypkie składniki. Drożdży instant nie trzeba aktywować oddzielnie, jest to bardzo wygodne. Wlać ciepłą wodę, dodać jajko. Wyrobić ciasto aż będzie miękkie i gładkie... Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około 1 godzinę. Nastepnie natłuscić ręce olejem i wyrobić jeszcze raz ciasto. Podzielic na 4 części. Rozwałkować na placki wielkosci talerza, podsypując mąką. Nakładać farsz na połowę placka. Przykryć drugą połową. Pieróg zlepić ozdobnie w falbankę. Pierogi ułozyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Posmarować żółtkiem rozmąconym z małą iloscia wody. Posypać nasionkami czarnuszki. Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec do zrumienienia pierogów około 40 minut w 180oC. Smacznego
Jeśli macie ochotę na pierogi z farszem z kiszonej kapusty i kaszy to przepis jest TUTAJ/ zapraszam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz