poniedziałek, 7 listopada 2016

Marchewkowiec z rodzynkami. Ciasto piernikowo - marchewkowe z prodiża - Prosty przepis szklankowy


Mam ochotę na ciasto. Takie szybkie i proste. Niekoniecznie chcę piec zaraz porcję na dużą blachę... Ot tyle, żeby starczyło po 2 kawałki do herbatki. Jeśli nagrzewanie dużego piekarnika rozmija się z celem, wykorzystam prodiż, o którym prawie zapomniałam. Kiedyś to bez niego nie było życia... a teraz to tylko piekarnik się liczy :) Więc wyciągam mój stary, mocno zużyty ale sprawny jak w dniu zakupu około 30 lat temu :) Wszystko działa! I raz - dwa ciasto już się piecze. Dokładnie 40 minut i gotowe. Trzeba sprawdzić patyczkiem czy nie jest surowe w środku. Jeśli pieczecie w piekarniku, to nastawcie go na 180oC i pieczenie powinno trwać ok 45-50 minut. 


  • 1 szkl. mąki pszennej typ krupczatka
  • 1 szkl. mąki pszennej typ 650
  • 1 szl. cukru
  • 1/2 szkl. oleju
  • 2 szkl. utartej marchwi ( na dużych oczkach)
  • 3 jajka rozmiar L
  • 1/2 szkl. rodzynków
  • 2 łyzki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyzeczka proszku do pieczenia
  • lukier, posypka do dekoracji ew. cukier puder
Jajka ubić z cukrem. Dodać mąkę i proszek oraz sodę. Wlać olej i wszystko dokładnie wymieszać. Na koniec dodać utartą marchew i rodzynki oraz przyprawę korzenną. Ciasto przełożyć do wysmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką blaszki prodiża. Nałożyć pokrywę i włączyć do prądu. Piec 40 minut. Przed wyłączeniem sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest gotowe. Ewentualnie piec 5-10 minut dłużej niż ja podaję w tym przepisie, ponieważ Wasz prodiż może inaczej działać. W przypadku pieczenia w piekarniku należy go nastawic na 180oC i piec około 45-50 minut. Upieczone ciasto wyjać z blaszki i wytudzić. Udekorować lukrem i kolorowa posypką lub posypać cukrem pudrem. Smacznego.



Dla tych, którzy mają ochotę "na więcej", podaję mój dawny, ulubiony przepis na ciasto z prodiża. Zapraszam:




2 komentarze:

  1. jaki ładny jesienny kolor wyszedł :) bardzo lubię ciasta na marchewce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też bardzo je lubię.

      Usuń