niedziela, 27 listopada 2016

Tarta marchew z cytryną i oliwą


Surówka z tartej marchwi to chyba najprostszy i najtańszy dodatek do obiadu. Może też być małą warzywną przekąską w ciągu dnia. Marchew zawiera dużo wapnia, magnez i potas. Wzmacnia pracę wątroby oraz wspomaga nerki. Marchew zawiera dużo błonnika i dzięki temu wspomaga pracę jelit. Marchew jest warzywem bogatym w przeciwutleniacz beta-karoten. 100 g. marchwi zawiera około 10000 mikrogramów tej prowitaminy. Marchew warto jeść jesienią i zimą ponieważ ma właściwości uodparniające, przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe. Warzywo to wspaniale podkreśla opaleniznę i podtrzymuje zdrowy koloryt skóry jesienią i zimą. Jedzmy marchew - będziemy ładniejsi :) Do tartej marchwi powinniśmy dodać trochę oleju lub oliwy, żeby witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A,D,E) mogły zostać przyswojone. Do utartej marchwi w celu zapobiegnięcia jej ciemnienia i wzmocnienia smaku dodajmy trochę soku z cytryny. Surówkę doprawiamy solą i pieprzem. Możemy też użyć własnej mieszanki przypraw. Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz