sobota, 17 czerwca 2017

Rabarbarowa miłość i Ciasto kokosowe z rabarbarem i truskawkami - moje ulubione ciasto z dzieciństwa


Mam sentyment do rabarbaru :) Taka nuta nostalgii została mi w duszy, chyba z dzieciństwa :) Uwielbiam ten smak i ciągle piekę to ciasto i nie mogę się nim nacieszyć... Pamiętam radość, kiedy mogłam jako dziecko zerwać największą łodygę z buszu liści rabarbaru. Razem z koleżankami biegałyśmy boso w deszczu po ogrodzie trzymając nasze parasolki nad głowami. Śpiewałyśmy głupie piosenki i skakałyśmy przez kałuże. To nic, że było brudno, mokro i nieelegancko. Moje dziciństwo było radosne i proste. I mam radosne i proste wspomnienia, bo do szczęścia było mi tak mało potrzebne. Koleżanka, książki, skakanka, rower i jako pierwsze wiosną ... łodygi rabarbaru. Fantastycznie było siedzieć na huśtawce i zdejmować długie czerwone paseczki skórki. A potem wgryzać sie w kwaśny soczysty patyk. Ach!!! Uwielbiam!!! No i rozumiem, że nie wszyscy z Was mogą przeżyć bez interwencji ślinianek ten smak  a nawet o tym słuchać :) Następnym smakołykiem w ogródku były truskawki. Czerwone, pachnące słońcem i łagodnie słodkie. Truskawki pasują do rabarbaru bardzo, bardzo :) Polecam dzisiejsze ciasto wszystkim miłośnikom rabarbaru i truskawek. Jest to przepis mojej babci i jest smakiem mojego dzieciństwa.


  • 4 duże jajka
  • 1 szkl. cukru
  • 2 szkl. mąki
  • 50g, wiórków kokosowych 
  • 200g. masła 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • szczypta soli
  • 2 duże łodyki rabarbaru
  • 200- 300g. małych truskawek
  • masło do wysmarowania foremki, bułka tarta do wysypania
  • cukier puder do posypania ciasta

Rabarbar obrać ze skórki i pokroić. Truskawki obrać z szypułek, umyć i osuszyć. Masło należy roztopić w rondelku i wystudzić. Jajka ubić z solą i cukrem. Dodać mąkę, proszek do pieczenia, wiórki kokosowe, wanilię i wlać masło. Delikatnie wymieszać. Ciasto wyłożyć do foremki ( zostawić kilka łyżek do przykrycia owoc,ów) Na cieście ułożyć pokrojony rabarbar i truskawki. Owoców można dać dużo i lekko wcisnąć je w ciasto. Wyłozyć pozostawione ciasto w kilku miejscach na wierzch owoców. Pieczenie około 50 minut w 180oC. Wierzch ciasta powinien być złoto-brązowy.
Wystudzone ciasto pozypać cukrem pudrem. Życze smacznego.


1 komentarz:

  1. Pysznie wygląda! Już wiem co dzisiaj zrobię na deser :)

    OdpowiedzUsuń